Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Na cestující čekají změny v provozu tramvají
Na cestující čekají změny v provozu tramvají
Středa, 08. červen 2016 07:23
Na cestující čekají změny v provozu tramvají

V průběhu letošního roku mohli cestující zasílat v rámci ankety podněty k nové podobě tramvajového provozu. Na konci dubna byly představeny dva základní a jeden doplňkový návrh. Nyní je po zapracování připomínek a diskusích s městskými částmi známa finální podoba těchto tramvajových změn, která vstoupí v platnost v neděli 28. srpna 2016.


„K těmto změnám a k posílení tramvajového provozu v Praze mám tři základní důvody. Budeme zavádět další zóny placeného stání, a proto je nezbytné, abychom nabídli také kvalitní a silnou veřejnou dopravu. Dlouhodobě podporuji ekologickou dopravu v centru města a tou jsou spolu s metrem právě tramvaje, které by měly tvořit v každém moderním městě klíčovou páteřní síť veřejné dopravy. V neposlední řadě jsem se rozhodl vyhovět přáním veřejnosti a městských částí, které byly často při tvorbě změn opomíjeny, a to podle mě nebylo správné,“ sdělil náměstek primátorky a radní hl. m. Prahy pro oblast dopravy Petr Dolínek a dodal: „Návrh zavádí potřebné posílení pražské tramvajové dopravy a vytváří chybějící přímá spojení. Tyto změny začnou platit 28. srpna 2016 a já osobně se na ně velmi těším.“


A na co se mohou Pražané i návštěvníci Prahy těšit? Zavedeny budou tři nové linky, devět stávajících linek změní svou trasu a dvanácti linkám zůstane stejná trasa, kterou mají dnes.

  • Beze změny trasy: 12 linek (1, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 16, 17, 22, 26)
  • Změna trasy: 9 linek (4, 5, 6, 12, 14, 18, 20, 24, 25)
  • Noční linky: 3 linky (2, 15, 21)

Od cestujících bylo zasláno cca 1800 připomínek, městské části pak v uplynulých měsících zaslaly téměř 30 podnětů, avšak vyhovět se nedá úplně všem. „Nemůžeme splnit všechna přání, ale finální řešení fialového návrhu je kompromisem, který zapracovává drtivou většinu připomínek městských částí i návrhů, které posílali na jaře občané. Pro většinu přetížených úseků znamená výsledný fialový návrh posílení. Více tramvají pojede například Seifertovou ulicí na Žižkově, mezi Karlovým náměstím a I. P. Pavlova, větší kapacitu nabídnou tramvaje také na Albertově, z Vltavské směrem na Letnou a v nuselském údolí. Další linka pojede také k vysočanské poliklinice nebo v Holešovicích přes Libeňský most,“ doplnil ředitel ROPID Petr Tomčík.


Úseky, které jsou v současné době přetížené, budou posíleny. I nadále pojedou v kratším polovičním intervalu páteřní linky 9, 17 a 22. Mírného oslabení se dočká tramvajová trať v úseku Hradčanská – Vozovna Střešovice – Petřiny, kde sice zůstanou dvě tramvajové linky, ale jedna z nich bude „jednovozová“. Důsledkem této změny je úbytek cestujících po otevření metra A do Motola.


„Velká většina spojení a intervalů, na které jsou cestující zvyklí, zůstává zachována, navíc přibývají spojení nová. Ve špičkách pracovních dnů propojí Modřany a Braník se Smíchovem přímá linka 21 a obyvatelé Barrandova se dostanou do Štěpánské a na I. P. Pavlova čtyřkou. Celotýdenně propojí Náměstí Republiky, Václavské náměstí se zastávkou I. P. Pavlova linka 6, která dále zajistí obnovu spojení z okolí Tylova náměstí směrem k Nádraží Vršovice. Z Manin a Libeňského mostu bude čtrnáctkou zajištěno přímé spojení do centra na Václavské náměstí, z Malé Strany na Náměstí Republiky pak pojede patnáctka,“ vysvětlil náměstek ROPID pro městskou dopravu a marketing Martin Šubrt.


Nově posílené úseky:

  • Karlovo náměstí – I. P. Pavlova (nově linka 6)
  • Hlavní nádraží – Husinecká – Olšanské náměstí (linky 5, 9 a 26 zde nově doplní linka 15)
  • Letenské náměstí – Vltavská – Pražská tržnice (linky 1 a 25 zde nově doplní linka 12)
  • Spořilov – Náměstí Bratří Synků – Albertov – Karlovo náměstí (místo linky 6 v sólovozech v pracovní dny od 6 do 20 hodin zde nově pojede celotýdenně linka 14 v soupravách)
  • Palmovka – Nádraží Vysočany (k dnešní lince 16 přibude nově linka 14)
  • Karlín – Náměstí Republiky – Letná (o víkendu linka 8 nově v soupravách)
  • Anděl – Kotlářka (linku číslo 4 zde nahradí linky 15 a 21)

Nová přímá spojení:

  • P. Pavlova – Bruselská – Otakarova – Nádraží Vršovice (linka 6)
  • Náměstí Republiky – Václavské náměstí – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova (linka 6)
  • Vysočanská – Maniny – Vltavská – Václavské náměstí (linka 14)
  • Sídliště Barrandov – I. P. Pavlova (linka 4, ve špičkách pracovních dnů)
  • Kotlářka – Anděl – Palackého náměstí – Nádraží Braník – Sídliště Modřany (linka 21, ve špičkách pracovních dnů)
  • Nádraží Braník – Karlovo náměstí – Národní třída (linka 2)
  • Divoká Šárka – Červený Vrch – Dejvická – Anděl (linka 20)
  • Kotlářka – Anděl – Malostranské náměstí – Dlouhá třída – Nám. Republiky – Hlavní nádraží (linka 15)

Podrobné informace naleznete na www.ropid.cz.


Foto: DPP

Zdroj: ROPID

(ewe)



Na cestující čekají změny v provozu tramvají