Na cestující čekají změny v provozu tramvají |
Středa, 08. červen 2016 07:23 |
V průběhu letošního roku mohli cestující zasílat v rámci ankety podněty k nové podobě tramvajového provozu. Na konci dubna byly představeny dva základní a jeden doplňkový návrh. Nyní je po zapracování připomínek a diskusích s městskými částmi známa finální podoba těchto tramvajových změn, která vstoupí v platnost v neděli 28. srpna 2016. „K těmto změnám a k posílení tramvajového provozu v Praze mám tři základní důvody. Budeme zavádět další zóny placeného stání, a proto je nezbytné, abychom nabídli také kvalitní a silnou veřejnou dopravu. Dlouhodobě podporuji ekologickou dopravu v centru města a tou jsou spolu s metrem právě tramvaje, které by měly tvořit v každém moderním městě klíčovou páteřní síť veřejné dopravy. V neposlední řadě jsem se rozhodl vyhovět přáním veřejnosti a městských částí, které byly často při tvorbě změn opomíjeny, a to podle mě nebylo správné,“ sdělil náměstek primátorky a radní hl. m. Prahy pro oblast dopravy Petr Dolínek a dodal: „Návrh zavádí potřebné posílení pražské tramvajové dopravy a vytváří chybějící přímá spojení. Tyto změny začnou platit 28. srpna 2016 a já osobně se na ně velmi těším.“ A na co se mohou Pražané i návštěvníci Prahy těšit? Zavedeny budou tři nové linky, devět stávajících linek změní svou trasu a dvanácti linkám zůstane stejná trasa, kterou mají dnes.
Od cestujících bylo zasláno cca 1800 připomínek, městské části pak v uplynulých měsících zaslaly téměř 30 podnětů, avšak vyhovět se nedá úplně všem. „Nemůžeme splnit všechna přání, ale finální řešení fialového návrhu je kompromisem, který zapracovává drtivou většinu připomínek městských částí i návrhů, které posílali na jaře občané. Pro většinu přetížených úseků znamená výsledný fialový návrh posílení. Více tramvají pojede například Seifertovou ulicí na Žižkově, mezi Karlovým náměstím a I. P. Pavlova, větší kapacitu nabídnou tramvaje také na Albertově, z Vltavské směrem na Letnou a v nuselském údolí. Další linka pojede také k vysočanské poliklinice nebo v Holešovicích přes Libeňský most,“ doplnil ředitel ROPID Petr Tomčík. Úseky, které jsou v současné době přetížené, budou posíleny. I nadále pojedou v kratším polovičním intervalu páteřní linky 9, 17 a 22. Mírného oslabení se dočká tramvajová trať v úseku Hradčanská – Vozovna Střešovice – Petřiny, kde sice zůstanou dvě tramvajové linky, ale jedna z nich bude „jednovozová“. Důsledkem této změny je úbytek cestujících po otevření metra A do Motola. „Velká většina spojení a intervalů, na které jsou cestující zvyklí, zůstává zachována, navíc přibývají spojení nová. Ve špičkách pracovních dnů propojí Modřany a Braník se Smíchovem přímá linka 21 a obyvatelé Barrandova se dostanou do Štěpánské a na I. P. Pavlova čtyřkou. Celotýdenně propojí Náměstí Republiky, Václavské náměstí se zastávkou I. P. Pavlova linka 6, která dále zajistí obnovu spojení z okolí Tylova náměstí směrem k Nádraží Vršovice. Z Manin a Libeňského mostu bude čtrnáctkou zajištěno přímé spojení do centra na Václavské náměstí, z Malé Strany na Náměstí Republiky pak pojede patnáctka,“ vysvětlil náměstek ROPID pro městskou dopravu a marketing Martin Šubrt. Nově posílené úseky:
Nová přímá spojení:
Podrobné informace naleznete na www.ropid.cz. Foto: DPP Zdroj: ROPID (ewe) |